reklama

Na jazyky nie som! – cast prva

Kolkokrat som uz tuto vetu pocula. Definitivne vyhlasenie s porazeneckym vyrazom. Vzdy mi pride luto, ked zazijem nieco podobne…

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Ja im totiz rozumiem - viete, ani ja na to nie som. Na gympli som mala z nemciny aj z rustiny stvorku. Nemcina mi pripadala tak tazka, ze som si povedala, ze toto ja nikdy. Mojim snom bola aj tak anglictina. Ale do tej triedy ma nezaradili. I tak by som asi dopadla rovnako, väcsina spoluziakov uz boli pokrocili zo zakladky. Ja ani tuk. No skratka lingvisticka chuderka uz na starte. Doteraz sa mi stava, ze su slovicka, ktore si musim pozriet snad tristokrat, nez si ich zapamätam… Dnes zijem a pracujem v Nemecku. Este nez som tam odisla, denne som plynule hovorila nemecky aj anglicky, pasivne taliansky a rusky. Ako sa len toto MNE mohlo stat…!? 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  1. Nemcina:

Kratko pred koncom dlhej materskej dovolenky zaciatkom 90-tych rokov som zacala uvazovat nad zamestnanim. Co moze ponuknut matka dvoch malych deti, hoci aj s VS? Taka chuderka, ak neponukne nic navyse, moze byt cela stastna, ak dostane nejake referentske miestecko za par supov. Tom mne nijako nevyhovovalo. Medzi svojimi knizkami som nasla malu Nemcinu pre samoukov. Lubis – nelubis, to je ono! S tvrdym predsavzatim som rychlo oprasila zaklady gramatiky aj slovnu zasobu. Vyplatilo sa. Zakratko bolo volne lukrativne miesto obchodnika. Vela uchadzacov, ale nemcina bola zakladnou podmienkou. Konkurencia bola tak slaba, ja tak odhodlana – podarilo sa! No vtedy sa este len vsetko zacalo. Hodena do vody na prvych zahranicnych cestach. Pamätam si, ako sa mi jeden dobrak rakusan pokusal nieco vysvetlit a bol problem. Zachovala som vsak dekorum, diplomaticky zamrmlala, ze o tom nemozem momentalne rozhodnut, nech to posle ako navrh. Musim sa poradit, odpoved dostane. Dostojne som odkracala na hotelovu izbu a tam sa bezmocne rozplakala. Viac sa mi to ale nestalo. Pisomne som to neskor lahko pochopila a vsetko bolo v poriadku. Nielen to. Poznanie, ze okolo mna je plno napr. madarskych kolegov, kori maju podobne problemy, ma postavilo na nohy. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anglictina

Splnila som si sen. Mohli ste ma casto vidiet v MHD, ako visiac za jednu ruku luskam male pracovne zositky. Po roku samostudia a posielania uloh som presla pisomnou zaverecnou skuskou. Hned nato prisiel navrh ist na tyzden tlmocit do Irska. Cooooze?! Ja som predsa uplna zaciatocnicka! Navrh sa zopakoval s tym, ze ti nasi tam vlastne idu len na vylet. Premyslala som, a nakoniec prijala.

---POKRACOVANIE VID COSKORO V CASTI 2---

Alexandra Borovanova

Alexandra Borovanova

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som pozitivny realista. Zivot ma naucil samostatnosti a bojovat. Preto sa z neho zblaznim az posledna. Cele moje okolie to vie, ale malokto vie preco... Chcete to vediet? Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu