reklama

Ak som mrcha, radsej nech sa to vie

Robit sa lepsimi nez sme, nas nuti zapierat vlastne JA a ublizime v prvom rade sami sebe. Preto sa nebojme prejavit, dovolit si byt sem-tam mrchou ci machom. Zistite, aky je to dobry pocit, ked vas vase okolie akceptuje aki ste...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

1. Kedy som si to uvedomila ja

Ked som bola mala, neustale som klamala. Zaprela by som aj nos medzi ocami, ak by niekto mal namietku, ze tam vadi. Rozbila som nechtiac vazu, ci zhodila kvetinac? Odpoved bola: „Jaaaa? Nieeee!“ Moja uboha vinna dusicka sa tymto vyhlasenim zrazu citila ocistena a verila, ze tym to konci. Rodicia ma uz ale poznali. Otec zahlasil: „V poriadku, ideme to vysetrit, su tam predsa odtlacky prstov!“ Priniesol crepy a presvedcivo sa chystal dokazat, co prave povedal. Po vyzve otrcit prsty, moja statocnost vzala nohy na chrbat, zbabela dusicka sa rozplakala a ja vsetko priznala. Nabuduce som to – nepytajte sa preco, urobila znova. Tolko hanby a stresu, nemyslite, ze ma to tesilo! Trvalo dlho, az som to raz vyskusala - priznala som sa. Ludia, to vam bola ulava, nik ma nebil, nekrical na mna… neverila som. Ten pocit rozhodne stal za zapamätanie. Nebolo to len o klamani. Akosi mi zacalo zalezat, aby ludia poznali, kto som, aj za cenu, ze co sa dozvedia, nie je zrovna uzasne. Naopak, nenechala som si ujst ziadnu prilezitost byt sama sebou. Napriklad moj frajer pri prvej navsteve dostal do ruky vysavac. Zaroven sa aj dozvedel, ze s pedantnou poriadkumilovnostou ja teda nemam nic spolocne. Lebo ukazala som mu vsetky pavuciny v rohoch mojej garsonky. Vypocitavo a skodoradostne som bola zvedava, ako sa s celou situaciou vysporiada. Ak nie, nech uteka, zamknute nebolo. Predstavte si, neurobil to. Naopak, do roka si ma vzal…

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Ked nedostatky pracuju pre nas

Inokedy som moje nedostatky pouzila ako odstrasujuci priklad s poucenim: Svoje polrocne vysvedcenie z gympla s piatimi stvorkami som nikde neschovavala, ale pri prvej prilezitosti sa praskla svojim detom… Samozrejme tiez s dodatkom, ze do polroka som si styri z nich opravila a nakoniec zmaturovala s vyznamenanim. Myslim, ze to dost zabralo… akurat, ze ich zacala odvtedy trapit kazda znamka horsia nez dvojka. Tam, kde ini rodicia casto vycitali, ja som musela upokojovat… Ani inu moju, nie prave lichotivu skusenost z mladosti som nemala v plane zamlcat. Lenze to, ako som v devätnastich priviedla k rodicom zenateho chlapa, sa bez zvlastneho komentara odignorovalo. A ved - kto by sa uz len v TOMTO chcel podobat rodicovi, no nie? Mam tiez jeden hrozny vrtoch. Ked mi niekto povie, ze nieco musim urobit – je jedno, ze sama som sa na to prave chystala, just to robit nebudem. Zavriem sa do izby, vylozim si nohy, citam si a hovorim, ze som kralovna a mozem co chcem! …do doby, nez spozorujem, ze okolie sa s tym zmierilo, mne sa zrazu chce a ficim to urobit s velkou chutou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Co ak to zamlcime?

Sme sami proti sebe, ak svoje okolie presviedcame fyzickymi, alebo dusevnymi prednostami, ktorymi nedisponujeme. K tym fyzickym: V istom obdobi som casto prespavala po hosteloch. Rano sa zobudim a vedla vstava mlada zena. Vsade kam sa pozriete neporiadok, zvysky jedla v posteli, ona sama podobne nevabneho vzhladu… i ked rozhodne skareda nebola. Tak na polhodinku zabrala priestor pri jedinom umyvadle, ktore tam bolo… este stastie, ze su aj umyvarky na chodbe. Avsak po tej polhodine je z nej „ina zena“. Jemna krasavica s make-upom, s umne vyhotovenym ucesom, tip-top oblecena, rozhodne by ste ju s tou v posteli nespajali. Pomyslim na muza, s ktorym sa stretne, a on netusi, ake prekvapenie ho – ak vydrzi, casom caka…Ovela dramatickejsie su vsak vnutorne vlastnosti. Poznam vela ludi vo svojom okoli, ktori nedali sancu svojej polovicke vcas poznat aki su. Zili a dodnes ziju zivot nie podla toho, co si sami zelaju, ale co od nich ich partner ocakava. Lebo ich partner uveril, ze taki naozaj su. Ich zivot je jeden nekonecny a sustavny stres. Neublizuju tym len sebe, ale aj tomu vedla nich – kolkokrat by nas rad a vcas spoznal a predislo by sa velkym nedorozumeniam. Velkou chybou tiez je vcas sa neozvat, ak nam nieco vadi. Ved to len ignorujte, povlecie sa to s vami po zbytok zivota!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

…….ma to vsetko jeden hacik: s oboznamenim okolia, kto naozaj sme, treba zacat co najskor.

Nazvime to hoci alibizmom, no ja tomu hovorim sanca na ferovy zivot… samozrejme iba vtedy, ak sme schopni tuto filozofiu akceptovat aj u tych druhych.

Alexandra Borovanova

Alexandra Borovanova

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som pozitivny realista. Zivot ma naucil samostatnosti a bojovat. Preto sa z neho zblaznim az posledna. Cele moje okolie to vie, ale malokto vie preco... Chcete to vediet? Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu